Tuesday, July 17, 2007

VOTE SHEBBY FOR FAM PRESIDENT!!!


Sebenarnya saya tengok ramai pemain malaysia dlm liga profesional super/perdana tidak berapa gembira dgn myteam,mereka ni b'cakap mcm pemain profesional..tapi tahap permainan diorang nie mcm budak sekolah.diorang seperti memandang rendah pade keupayaan myteam..kononya diorang lebih hebat..dan ada juga yg mempersoalkan keupayaan shebby sebagai jurulatih yg tidak mempunyai lesen..pada saya diorang ni siapa untuk mempersoalkan keupayaan shebby yg merupakan bekas pemain terbaik yg pernah dimiliki negara berbanding dgn mereka yg sentiasa menunjukkan permainan yg buruk diatas padang.

Saya yakin dgn keupayaan shebby yg berpengalaman di pentas antarabangsa akan dapat membentuk pasukan yg mantap berbanding pemain kebangsaan skarang yg sentiasa mengecewakan peminat bolasepak malaysia.......sebenarnya komen saya ini ditujukan kepada pemain MPSJ faizal esahar....saya ada pernah menonton dlm rancangan scoreboard dulu...cara dia cakap seakan-akan dia adalah pemain yang hebat dgn mempersoalkan keupayaan shebby sebagai jurulatih...memang mentality faizal ni sama taraf dengan bebudak kampung.....inilah mentality pemain profesional negara.....kepada semua pemain bola dlm liga malaysia jgn bangga dgn gaji yg besar..sebnarnya tahap permainan korang ni atas sikit pada budak kampung....korang takde alternative nak majukan diri...jadi pada semua pemain dan peminat marilah kita sama-sama menyokong myteam supaya zaman kegemilangan bolasepak kita dapat kembali seperti zaman Shebby dan Mokhtar Dahari....dimana Korea dan Jepun pun gerun apabila mendegar Harimau Malaya.........termasuklah pasukan England pada ketika dahulu menggelar penyerang malaysia Mokhtar dahari sebagai 'supermokh' .

Tak salah kalau saya cadangkan supaya Shebby yang ganti Presiden F.A.M(dahlah jadi presiden-turun padang lak tu jadi coach. Shebby nie antara 'Living Legend' yang masih aktif dalam arena bola sepak.Mokhtar dah arwah...Santok dah tak larat.. david arumugam (Spiderman) meninggal... lain-lain senyap. Sebanarnya dialah yang sebenar benar manusia kat Malaysia yang benar-benar minat bola sepak dari pada bekas Presiden yang lepas(dia pun cakap dia minat bola)...saya mintak maaf jikalau tersalah bahasa atau sebagainya...

Komen saya ini hanyalah untuk menyedarkan semua pentadbir FAM dan pemain-pemain seperti Faizal Esahar.
selamat berjaya Shebby!!

P/S:Alangkah bagus nyer kalau Arwah Mokhtar Dahari menerima tawaran Untuk bermain di Kelab Arsenal pada tahun 70-an (pernah ditawarkan bermain di Arsenal selepas perlawanan persahabatan malaysia dan arsenal) mungkin senario bola sepak malaysia berbeza dari yg ada sekarang. Kan? Kan? Kan?

No comments: