Sunday, June 03, 2007

KONGSI KESENANGAN BERSAMA...

Kongsi Kesenangan Bersama..
DIMANA ADA USAHA DI SITU ADA KEJAYAAN. BACA DAN TELITI KANDUNGAN RISALAH INI DAN FIKIRKAN SEJENAK. JIKA BERHASIL ANDA DAN KITA YANG MENYERTAINYA AKAN MENIKMATI KESENANGAN. TIADA UNSUR PENIPUAN, HANYA PESERTA YANG IKHLAS DAN JUJUR, PASTI MENDAPAT KESENANGAN. SAMA-SAMALAH KITA MEMBANTU SESAMA INSAN UNTUK KESENANGAN KITA BERSAMA DI MASA HADAPAN?
Marilah kita bersama-sama berkongsi kesenangan, "Salam Sejahtera" semua....Selamat berkenalan. saya ada sesuatu nak share dengan anda semua, seikhlas hati saya.
Saya minta anda baca keratan berikut dengan sabar dan teliti...

Sepertimana saya telah buat sebelum ini.$$$$ DARI RM 2 ANDA BOLEH MENJADI JUTAWAN SENYAP $$$$ JIKA KITA SAMA-SAMA JUJUR DAN IKHLAS, IANYA TIDAK MUSTAHIL.
INSYA ALLAH.
Saudara/saudari, muslimin/muslimat, Anda yang budiman, sebelum anda menganggap surat ini tidak munasabah, saya cadangkan supaya anda membacanya terlebih dahulu. Selamat datang ke laman informasi kewangan rakyat Malaysia & luar negara di seluruh dunia dgn bermodalkan RM10 sahaja. Tidak kira apa status, keturunan, umur & warganegara, anda berpeluang merebut pendapatan yg lumayan ini. Wang akan mengalir masuk walaupun anda sedang tidur! Percayalah. Sebulan yang lalu, saya sedang melayari news groups seperti anda sekarang ini & menjumpai artikel seperti ini yang mengajak saya melabur RM10 utk mendapatkan pulangan beribu ringgit!! Mula2 saya tidak percaya. Ini tak lain tak bukan mesti bertujuan hendak mengenakan orang sahaja....!! Tetapi seperti kebanyakan orang, saya tertanya2, jadi saya terus membaca artikel itu. Artikel itu menyatakan bahawa hantar RM2 kpd 5 nama & alamat yg disertakan di dalam artikel tersebut. Anda kemudian diminta meletakkan nama & alamat anda pd tempat Peserta 5 & membuang nama Peserta 1, & kemudian post artikel itu ke sekurang2nya 200 newsgroup (terdapat beribu2 newsgroup di internet jika anda rajin surfing).
Selepas saya meminta pandangan beberapa orang rakan & memikirkan semula risiko yg ada, saya membuat keputusan untuk mencubanya. Tiada apa yg merugikan saya kecuali RM10 & 5 keping setem 30 sen, kan?
WELL GUESS WHAT!!! Dlm tempoh 7 hari, peti surat saya mula dipenuhi WANG!!! Saya betul-betul terkejut. Saya ingat ia akan berhenti masuk pada bila2 masa sahaja tetapi wang itu tetap datang. Saya memperolehi RM240,226.00 dalam tempoh 35 hari shj!!! Sangat berbaloi! Dengan hanya pelaburan sebanyak RM10 & 5 keping setem 30 sen, WANG DATANG SENDIRI KE DALAM PETI SURAT SAYA!!!
Saya akan terangkan macam mana ia berfungsi & yang lebih penting kenapa ia berfungsi sebegitu. Yang penting, anda cetak artikel ini SEKARANG utk memudahkan anda mendapatkan semua langkah2 yg diperlukan. Saya pasti, jika anda mengikuti langkah2 yang telah diatur dalam artikel ini, anda akan mula membuat duit sebelum habis penghujung minggu ini. Anggaplah program ini sebagai 1 peluang keemasan yang mening
katkan taraf ekonomi anda.
Tahukah anda bahawa cara ini telah dipraktikkan oleh berjuta2 orang di seluruh dunia bagi memungut derma & mengumpul modal perniagaan.
Percayalah? dalam masa 40-50 hari anda akan memperolehi sebanyak RM1,627,230.00 tanpa penat. Kalau tidak percaya, apa kata anda mencubanya dahulu! Seperti saya, mungkin anda juga ragu2 dengan
program seumpama ini. Mulalah pelbagai soalan bermain di fikiran;
Adakah program ini sah di sisi undang2? Soalan seperti ini pernah diajukan kepada seorang peguam. Beliau memberitahu bahawa program ini menyerupai surat berantai (chain letter) tetapi disebabkan setiap risalah dilengkapi dgn maklumat terperinci mengenai sistem program tersebut, maka ianya SAH di sisi undang2.
Yang paling kerap bermain di fikiran saya ketika itu ialah; Adakah ia satu penipuan? Jawapannya TIDAK SAMA SEKALI kerana ia tidak seperti surat berantai, di mana pihak yang menerima seolah2 diugut utk melakukan apa yg dikehendaki oleh surat tersebut, program seperti ini tidak memaksa / mengugut mana2 pihak malah ia memberi pilihan kepada pihak yg menerima untuk mengabaikan program ini sama sekali. Di samping itu, dengan segala maklumat terperinci yg disertakan ia sekaligus menjadikan program ini sebuah perniagaan yang sah & amat menguntungkan semua pihak asalkan mereka rajin berusaha.
Adakah ia baik? Sudah tentu YA. Ini kerana, sesiapa sahaja yang rajin menghantar risalah ini, mereka berpeluang besar untuk memperolehi hasil yang lumayan. Sangat2 lumayan sebenarnya. Apa yg PENTING untuk anda fahami ialah program ini bukanlah suatu penipuan & ia tidak menyalahi undang2 & ia hampir TIDAK mempunyai sebarang RISIKO!!
Sekiranya anda JUJUR & RAJIN menyebarkan program ini, anda akan memperolehi ganjaran yg amat besar, bersesuaian dgn usaha yg anda curahkan, malah tidak mustahil lebih dari itu.Jika anda tidak menyertainya, kerugian akan sentiasa berada di pihak anda.
Firman Allah SWT bermaksud, Iblis & syaitan menakutkan manusia dengan kerugian & kepapaan supaya jangan menderma utk kebaikan...!!
Program ini telah dicipta setelah dibuat penelitian & kajian terperinci ke atas program2 yang ada di negara2 maju & ianya telah diringkaskan seberapa yg boleh bagi memudahkan usaha para peserta.

Jumlah RM1,627,230.00 / apapun jumlah yang anda inginkan sudah tidak mustahil lagi.
Pokok pangkal, anda bertindaklan dari SEKARANG & gembelingkan usaha ke arahnya dengan penuh keyakinan & kesungguhan.Baca & fahamkan arahan sebelum menyertainya supaya tidak berlaku penganiayaan kepada peserta lain secara tidak sengaja.
BAGAIMANA CARANYA???.
Langkah1 : Pertama sekali anda dikehendaki menghulurkan sumbangan RM2 sahaja kpd setiap peserta. Utk tujuan itu, anda balutkan wang kertas berjumlah RM2.00 dgn kertas agar tdk dpt dilihat. Utk memudahkan penghantaran & mengelakkan kecurian, sila hantarkan Wang Kertas
& jgn sesekali menghantar Wang Siling kerana terlalu berat utk di pos. Anda dinasihatkan agar membalut wang tersebut di dlm kertas gelap supaya org lain tidak dpt melihat isi kandungan surat tersebut. Masukkan ke dlm sampul surat (yg berwarna coklat lebih baik). Apa yg anda lakukan ini ialah satu perkhidmatan yg sah & tidak melibatkan penipuan, jadi janganlah anda risau akan apa yg anda usahakan ini. Kemudian,pastikan setiap sampul surat berisi wang & gamkan sampul surat tsbt agar tidak mudah di buka. Seterusnya, poskan kpd setiap nama & alamat peserta yg terdapat pd Senarai Nama Peserta.

Langkah2 : Setelah setiap peserta menerima sumbangan drpd anda, maka gugurkan nama & alamat Peserta 1 drpd senarai itu. Anjakkan nama Peserta 2 ke ruang Peserta 1, Peserta 3 ke ruang Peserta 2,
Peserta 4 ke ruang Peserta 3, Peserta 5 ke ruang Peserta 4 & masukkan nama & alamat anda pada ruang Peserta 5 yg tlh dikosongkan td.
Pastikan senarai nama & alamat baru itu berada dlm kedudukan yg betul
& pastikan juga alamat itu tepat bg memastikan tidak berlaku sbrg penganiayaan kpd peserta lain. Anda juga boleh menggunkan nama samaran jika tidak mahu dikenali.
Langkah3 : Kemudian, poskan artikel ini (boleh dibuat pengubahsuaian jika perlu) ke sekurang2nya 200 news group yg terdapat di internet spt laman-laman web diskusi, forum dan message board.
Langkah4 : Kemudian, tunggulah giliran anda dgn sabar (biasanya 40-50 hari utk ganjaran yg lbh besar) utk mencapai matlamat ini bilamana wang kiriman drpd peserta2 lain yg menyertai program ini akan anda terima. Semakin ramai yg menyertai program ini, maka semakin berkembanglah kedudukan anda. Sila lihat carta sebagai rujukan (andaian 15 peserta menyertai setiap peringkat,dan setiap seorang menjana 15 lagi peserta).


CARA PENGIRAAN:
**************
Pe serta 5 : (Anda bermula di sini) 15 peserta x RM2 =RM30.00:
Peserta 4 : 15 peserta x (15) x RM2 =RM450.00
Peserta 3 : 15 peserta x (15) x (15) x RM2 =RM6,750.00
Peserta 2 : 15 peserta x (15) x (15) x (15) x RM2 =RM101,250.00
Peserta 1 : 15 peserta x (15) x (15) x (15) x (15) x RM 2 = RM1,158,750.00
JUMLAH =RM1,627,230.00

JANGAN CUBA MENIPU , Allah melihat apa yg anda lakukan. Pastikan anda mengirimkan RM2 kepada peserta setelah menyertai program ini.
Sekiranya anda cuba menipu iaitu dengan meletakkan nama anda terus ke No.1, anda hanya akan menerima wang sebanyak RM30 sahaja. Oleh itu, bersabarlah kerana giliran anda akan tiba juga. Anda perlu ingat, bukan semua org berfikiran positif seperti kita. Andainya tidak ramai yg menyertai program ini, tentu jumlah wang anda terima sedikit sahaja kan. Oleh itu anda dinasihatkan supaya mengepos sebanyak mungkin artikel tersebut ke internet. Walaupun 50% sahaja yang menyertainya, anda masih boleh memperolehi sumbangan sebanyak RM406, 808.00 Saya yakin artikel2 yg anda kirim itu akan mendapat jawapan (wang) seperti apa yg telah saya alami.Sila ikuti arahan yang telah ditetapkan & imbuhan lebih RM1,627,230 boleh menjadi milik anda dalam tempoh 40 - 50 hari sahaja. Program ini masih kekal bertahan atas dasar kejujuran semua pihak. Anda sekarang akan menjadi salah seorang pemilik perniagaan melalui surat-menyurat. Di dalam perniagaan ini anda tidak menjual barang2 yang dapat dilihat tetapi sebaliknya anda menjual perkhidmatan.
Perkhidmatan ini terjamin selamat & dibenarkan!! Simpan salinan langkah2 ini & bila-bila masa anda memerlukan duit, anda boleh mencubanya lagi & lagi & lagi...
SILA INGAT bahawa program ini masih terus bertahan kerana kejujuran semua peserta yang telah mengikuti langkah2 yang telah digariskan dengan sempurna. Cuba anda bayangkan, jika anda jujur, program ini akan berterusan & duit yang diterima oleh orang2 lain akan sampai juga ke tangan anda.Hantarkannya sekarang, masukkan nama anda dalam senarai dan anda telah mula berniaga.....!!

SENARAI NAMA PESERTA :
********************

Peserta 1 : Adam Iskandar, No.77 Jalan 1/144A, Taman Bukit Cheras, 56000 Kuala Lumpur (**Anjakan nama & alamat Peserta 2 ke sini)

Peserta 2 :. (Fazley Abdillah, No.24 Jalan 5, Taman Subang Baru, Subang Airport, 40150 Shah Alam, Selangor. **Anjakan nama & alamat Peserta 3 ke sini)

Peserta 3 : (*Hazlina Hassim , 04-08 Blok 14 Taman Kenanga,81200 Tampoi,Johor Bahru.** Anjakan nama & alamat Peserta 4 ke sini)

Peserta 4 :Mohd Rizal No 46, Lorong Sesama, jalan hj Abdullah Bakri Bt 2 84000 Muar Johor.
.** Anjakan nama & alamat Peserta 5 ke sini)

Peserta 5 :Mohd Safuan 6-1-13 Gugusan Siantan Jalan Sepah Puteri 5/7 47810 Kota Damansara Petaling Jaya Selangor
(Masukkan nama anda disini sebagai peserta baru)


LAKUKAN DENGAN PENUH IKHLAS! DERMA & SUMBANGLAH KPD PESERTA TERSEBUT NESCAYA ANDA JUGA AKAN MENERIMA DERMA & SUMBANGAN SEUMPAMANYA.
INSYA-ALLAH.

Bagaimana Untuk Mengiklankan Ke News Group? Melalui newsgroup iaitu laman2 web yang mengandungi diskusi, forum / message board, anda boleh mendapat keuntungan tanpa mengenali / mengetahui siapa yang telah membaca risalah anda. Walaupun ia tidak selamat dari segi security kerana anda tidak mampu mengawal orang bawahan anda, tetapi anda boleh menyebarkan risalah anda kepada lebih daripada 5000 orang dalam satu masa. Cuba anda lihat fakta ini, di seluruh dunia ada terdapat lebih daripada 32,000 laman web bercorak diskusi & pada satu2 hari, lebih daripada 5,000 orang melawat laman web seperti berikut. Di dalam dunia terdapat lebih kurang 2 BILLION pengguna internet yang berdaftar & pada setiap hari dianggarkan lebih daripada 50,000 pengguna baru mendaftarkan diri, bayangkan berapa ramai orang yang bakal menyebarkan risalah yang mengandungi nama & alamat anda, & setiap orang yang menyalin risalah anda akan menghantar anda sebanyak RM2. Sekiranya dalam masa 2 bulan 50000 orang menghantar anda RM2, anda akan memperolehi RM100,000!!! Banyak tu.

Langkah 1: Anda tidak perlu menaip semula risalah ini, anda hanya perlu pilih menu EDIT-SELECT ALL utk memilih seluruh risalah & kemudian pilih menu EDIT-Copy utk menyalin risalah anda.
Langkah 2 : Buka aplikasi 'notepad' (Start-Programs-Accessories- Notepad) & pilih menu EDIT-PASTE utk memaparkan risalah anda & setelah membuat perubahan yang diterangkan di atas, pilih menu FILE-SAVE untuk menyimpan risalah baru anda seboleh2nya dalam bentuk *.txt
(biasanya ia automatik). Langkah3 Buka Netscape / Internet Explorer
& pergi ke laman web pencari spt Yahoo! Atau mana-mana forum yang ramai orang masuk web diskusi,forum & message board. Antaranya saya sertakan disini :-



1.usahawan_cyberia@yahoogroups.com
2.pemuda-keadilan@yahoogroup s.com
3.bicara_melayu_semasa@yahoogr oups.com
4. mlm_melayu@yahoogroups.com
5. keluarga_melayu@yahoogroups.co m
6. melayu_bestari@yahoogroups.com
7. melayumalaysia@yahoogroups.com
8. iklanbebasku@yahoogroups.com
9. uitm-melaka@egroups.com
10.05e_dagang@yahoogroups.co m
11. melayu2@yahoogroups.com
12.us ahawan_melayu@yahoogroups.com
13. jenaka@yahoogroups.com
14. kmu-net@yahoogroups.com
15. idealis_mahasiswa@yahoogroups. com
16. induksiaudit2003@yahoogroups.c om
17. forum-bisnis-muslim@yahoogroup s.com,
18. surirumah@yahoogroups.com,
19. malaysia_friends@yahoogroups.c om,
20. kelabbisnesonline@yahoogroups. com,
21. sehatbersama@yahoogroups.com,
22. on_line_associates_group@yahoo groups.com,
23. extramoney_fromhome@yahoogroup s.com,
24. Ads4YourHomeBiz@yahoogroups.co m,
25. Wilber_Malaysia@yahoogroups.co m,
26. kelakar@yahoogroups.com,
27. pas-network@yahoogroups.com,
28. perniagaan_melayu@yahoogroups. com,
29. ruang_iklan_percuma@yahoogroups.com,
30. qualityproducts@yahoogroups.com,
31. hidayahnet@yahoogroups.com,
32, BLOG
33, Wordpress
34. Myspace
35. Friendster
(tak semestinya yang diatas sahaja mana-mana pun boleh. Aiman Tak Kisah!)

Langkah 3 : Pergi ke laman2 web tersebut & pilih diskusi, forum / sebagainya & hantar risalah anda. Anda perlu mengisi ruangan (Atau cipta blog/wordpress etc dan masukkan text ini didalam.)
SUBJECT sebagai tajuk anda & pergi ke risalah anda tadi, pilih menu EDIT-COPY untuk menyalin & klik pada ruang untuk mengisi risalah anda pada laman web tersebut & pilih menu EDIT-PASTE pada Netscape / Internet Explorer anda. (Anda juga mungkin dikehendaki untuk mendaftar diri pada laman web tersebut, tidak mengapa kerana anda hanya mahu menyebarkan kepada mereka yang ingin mencari sumber kewangan yang sah & anda hanya menjalankan tugas anda. Jadi, daftarkan sahaja setelah memastikan yang program tersebut PERCUMA)

Tahniah... ITU SAHAJA! Apa yang perlu anda lakukan sekarang ialah pergi ke message board seterusnya & ulangi langkah2 di atas. Setiap message yang dihantar akan mengambil masa kira2 30 saat untuk muncul di skrin anda. Ingat? lebih banyak anda iklankan (message board dsb)lebih banyak duit yang akan anda dapat!! Mudah kan? Selepas ini anda akan mula menerima wang tersebut sebelum anda sempat mengiranya!
Malah, anda mungkin perlu menyewa Peti Surat kerana jumlah kiriman wang yang anda akan terima terlalu banyak sekali. Anda juga boleh menggunakan nickname jika tidak mahu dikenali tetapi pastikan
alamat yang disertakan adalah tepat agar surat tersebut boleh sampai
ke tangan yang hak!
Terima Kasih. SELAMAT MENCUBA & GUNAKANLAH DUIT TERSEBUT KE JALAN KEBAJIKAN.....!!
Bantulah Mereka Yg Memerlukan. Wassalam. _ Hamba Allah

No comments: